Sürgősségi, gondozási ellátást végző
orvos kijelölése
1. Ügy
megnevezése, tárgya
Sürgősségi, illetve gondozási ellátást végző orvos
járművével meghatározott ideig megállhat és várakozhat olyan helyen is, ahol
azt a jogszabály egyébként nem teszi lehetővé. A sürgősségi, illetve gondozási
ellátást végző orvost az egészségügyi hatóság jelöli ki, a várakozási engedélyt
az ellátási kötelezettség szerinti települési önkormányzat jegyzője adja ki.
2. Eljáró
hatóság megnevezése, postai és elektronikus címe, telefon- és telefax-száma,
ügyfélfogadás rendje, illetékes ügyintéző(k) neve, beosztása
Eljáró hatóság: ellátási kötelezettség helye szerint
illetékes járási (járási/kerületi) népegészségügyi intézet.
Járási népegészségügyi intézetek elérhetőségei az
„Elérhetőségek, e-mail címek” menüponton belül megtalálhatóak.
3.
Alkalmazandó hatályos jogszabályok címe, száma
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól
20/1984. (XII. 21.) KM rendelet
az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések
elhelyezéséről
4.
Ügyintézési útmutató
4.1 Ki és hogyan nyújthatja be a
kérelmet
Az eljárás kérelemre vagy hivatalból indul.
Kérelemre induló eljárásban a kérelem benyújtására
jogosult a sürgősségi vagy gondozási ellátást végezni kívánó orvos, az orvost
foglalkoztató egészségügyi szolgáltató, illetve az egészségügyi alapellátásért
(és az ehhez kapcsolódó ügyeleti ellátásért) felelős szerv (pl. települési
önkormányzat).
A kérelem benyújtható írásban, és természetes személy
esetén szóban is. Ez utóbbi esetben a hatóság ügyintézője a kérelemről
jegyzőkönyvet vesz fel.
4.2 A kérelemben feltüntetendő adatok
(amennyiben az eljárás kérelemre indul)
Az ügyfél (és képviselet igénybevétele esetén
képviselőjének) neve, lakcíme vagy székhelye, az ügyfélnek a hatóság döntésére
való kifejezett kérelme
4.3 A kérelemhez csatolandó dokumentumok
A kérelemhez a fenti nyilatkozatokon kívül egyéb
dokumentumot nem szükséges csatolni.
4.4 Jogszabály
szerint kötelező, vagy az engedélyező hatóság által ajánlott formanyomtatványok
A hatóság az eljáráshoz formanyomtatványt nem
rendszeresített.
4.5 Ügyintézési folyamat leírása
A hatóság hivatalból, illetve kérelemre indult
eljárásban is a rendelkezésére álló adatok alapján dönt a kijelölésről.
Az általános ügyintézési folyamat
leírását a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül
találja meg
4.6 Közreműködő szakhatóságok, egyéb
hatóságok
A kijelölésre irányuló eljárásában szakhatóság vagy
egyéb hatóság nem működik közre.
5.
Ügyintézési határidő
Az ügyintézési határidő 21 nap.
Az ügyintézési határidő meghosszabbításáról,
kezdetéről, az ügyintézési határidőbe nem beszámítható időtartamokról, a
határidő számítási módjáról a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk”
menüponton belül tájékozódhat.
6.
Igazgatási szolgáltatási díj, illeték mértéke, megfizetés módja
Ha az eljárás hivatalból indul, illetékfizetési
kötelezettség nem keletkezik.
Ha az eljárás kérelemre indul, az államigazgatási
eljárási cselekményért illetéket kell fizetni, melynek összegét az illetékekről
szóló 1990. évi XCIII. törvény mindenkor hatályos szövege állapítja meg. Az
általános tételű államigazgatási eljárásért fizetendő illeték 3.000,- Ft.
Az illeték megfizetés illetékbélyegben történik, amit
a kérelemre kell felragasztani.
Az illetékfizetési kötelezettségről, az illeték
megfizetésének elmulasztásáról, az illetékmentességről és a költségmentességről
szóló tájékoztató a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton
belül elérhető.
7.
Elektronikus úton végezhető cselekményekről tájékoztatás
A tájékoztató a „Hatósági ügyintézés/Elektronikus ügyintézés” menüponton belül
elérhető.
8. Egyéb