1. Ügy megnevezése, tárgya
Fertőző betegségben elhunyt sírhelyére csak a népegészségügyi feladatkörében
eljáró járási/kerületi hivatal engedélye alapján lehet rátemetni. A rátemethető
elhaltak számát az intézet korlátozhatja (sírnyitási engedély azonban kolera,
pestis, lepra, sárgaláz, kiütéses tífusz, takonykór, AIDS, vírusos hemorrhagiás
láz betegségben elhunyt temetési helyének megnyitására csak az elhalálozástól
számított egy év elteltével adható)
Rátemetés esetén biztosítani kell a temetési hely legalább 25 éves használatát (kivéve a 25 évnél régebben temetett és exhumált maradványokat).
2. Eljáró hatóság megnevezése, postai és elektronikus címe, telefon- és telefax-száma, ügyfélfogadás rendje, illetékes ügyintéző(k) neve, beosztása
Eljáró hatóság: temető fekvése szerint illetékes népegészségügyi feladatkörében
eljáró járási/kerületi hivatal.
Illetékes népegészségügyi feladatkörében eljáró járási/kerületi hivatal elérhetőségét
a „Rólunk/Elérhetőségek” menüponton belül találja meg.
3. Alkalmazandó hatályos jogszabályok címe, száma
A temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény
Az 1999. évi XLIII. törvény végrehajtására kiadott 145/1999. (X.1.) Korm. rendelet
4. Ügyintézési útmutató
4.1 Ki és hogyan nyújthatja be a kérelmet
A rátemetés céljából történő sírnyitást a temetési hely felett rendelkezni jogosult vagy annak örököse kérheti. A temetési hely felett ( a nemzeti sírkertbe történő temetési hely kivételével ) az rendelkezik, aki megváltotta.
A kérelem benyújtható írásban és természetes személy esetén szóban is. Ez utóbbi esetben a hatóság ügyintézője a kérelemről jegyzőkönyvet vesz fel.
4.2 A kérelemben feltüntetendő adatok (amennyiben az eljárás kérelemre indul)
Az ügyfél (és képviselet igénybevétele esetén képviselőjének) neve, lakcíme és a hatóság döntésére való kifejezett kérelme
4.3 A kérelemhez csatolandó dokumentumok
a) a temetkezési hely sírboltkönyv-kivonatát, amely tartalmazza az adott sírhelyen
koporsóban vagy urnában eltemetettek számát, valamint a temetés időpontját;
A dokumentumok az alábbi formában nyújthatók be:
eredetiben vagy
hiteles másolatban vagy
eredeti bemutatása mellett fénymásolatban.
Amennyiben az ügyfél az eredeti dokumentum bemutatása mellett fénymásolatot nyújt be, azt az ügyintéző összeveti a bemutatott eredeti példánnyal és azonosság esetén a másolatra feljegyzi az eredeti példány bemutatásának tényét, időpontját, kézjegyével ellátja, az eredeti példányt pedig visszaadja az ügyfélnek.
Illetékmentes az a hitelesített vagy nem hitelesített másolat, amely illetékmentes eljáráshoz szükséges.
4.4 Jogszabály szerint kötelező, vagy az engedélyező hatóság által ajánlott formanyomtatványok
4.5 Ügyintézési folyamat leírása
A hatóság a megadott adatok alapján, szükség esetén helyszíni szemle tartása után dönt az engedély megadásáról.
Az általános ügyintézési folyamat leírását a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül találja meg.
4.6 Közreműködő szakhatóságok, egyéb hatóságok
Az eljárásban szakhatóság, egyéb hatóság nem működik közre.
5. Ügyintézési határidő
Az ügyintézési határidő 21 nap.
Az ügyintézési határidő meghosszabbításáról, kezdetéről, az ügyintézési határidőbe nem beszámítható időtartamokról, a határidő számítási módjáról a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül tájékozódhat.
6. Igazgatási szolgáltatási díj, illeték mértéke, megfizetés módja
Az eljárás az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény szerint illetékmentes.
7. Elektronikus úton végezhető cselekményekről tájékoztatás
A tájékoztató a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül elérhető.
8. Egyéb