1. Ügy megnevezése, tárgya
A védőoltást új vagy módosított összetételű oltóanyagokkal vagy új módszerrel
(az alkalmazási előiratban foglalttól eltérő módon) végezni, továbbá az oltás
hatékonyságának megállapítására szükséges szűrővizsgálatot szervezni és végezni
csak az országos tisztifőorvos engedélyével lehet.
2. Eljáró hatóság megnevezése, postai és elektronikus címe, telefon- és telefax-száma,
ügyfélfogadás rendje, illetékes ügyintéző(k) neve, beosztása
Eljáró hatóság: Országos Tisztifőorvosi Hivatal
Cím: 1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.
1437 Budapest, Pf. 839.
Tel.: 476 -1279; Fax: 215 - 5311
e-mail: jarvany@oth.antsz.hu
Ügyfélfogadás: a megadott telefonszámon történő egyeztetés alapján.
3. Alkalmazandó hatályos jogszabályok címe, száma
18/1998. (VI. 3.) NM rendelet a fertőző betegségek és a járványok megelőzése
érdekében szükséges járványügyi intézkedésekről
4. Ügyintézési útmutató
4.1 Ki és hogyan nyújthatja be a kérelmet
A kérelmet benyújthatja a szűrővizsgálatot szervező és azt végző természetes
személy, jogi személy, továbbá jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet.
A kérelem benyújtható írásban és természetes személy ügyfél esetén szóban is.
Ez utóbbi esetben a hatóság ügyintézője a kérelemről jegyzőkönyvet vesz fel.
4.2 A kérelemben feltüntetendő adatok (amennyiben az eljárás kérelemre indul)
a) kérelmező adatai
b) szűrővizsgálatra vonatkozó adatok
4.3 A kérelemhez csatolandó dokumentumok
Oltóanyag dokumentációja ( törzskönyvi, forgalomba hozatali dokumentáció).
Új módszerrel végzendő védőoltás esetén az alkalmazási előiratban foglaltaktól
eltérő módszer részletes leírása.
A dokumentumok az alábbi formában nyújthatók be:
- eredetiben vagy
- hiteles másolatban vagy
- az eredeti bemutatása mellett fénymásolatban.
Amennyiben az ügyfél az eredeti dokumentum bemutatása mellett fénymásolatot
nyújt be, azt az ügyintéző összeveti a bemutatott eredeti példánnyal és azonosság
esetén a másolatra feljegyzi az eredeti példány bemutatásának tényét, időpontját,
azt kézjegyével ellátja, az eredeti példányt pedig visszaadja az ügyfélnek.
4.4 Jogszabály szerint kötelező, vagy az engedélyező hatóság által ajánlott formanyomtatványok
A kérelemhez a hatóság kérelem-mintát nem rendszeresített.
4.5 Ügyintézési folyamat leírása
A hatóság a megadott adatok alapján, szükség esetén helyszíni szemle és az Országos
Epidemiológiai Központ szakvéleménye beszerzése után dönt az engedély megadásáról.
Az általános ügyintézési folyamat leírását a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos
információk” menüponton belül találja meg.
4.6 Közreműködő szakhatóságok, egyéb hatóságok
Az eljárásban szakhatóság vagy egyéb hatóság nem működik közre.
5. Ügyintézési határidő
Az ügyintézési határidő 21 nap.
Az ügyintézési határidő meghosszabbításáról, kezdetéről, az ügyintézési határidőbe
nem beszámítható időtartamokról, a határidő számítási módjáról a „Hatósági ügyintézés/Egyéb
fontos információk” menüponton belül tájékozódhat.
6. Igazgatási szolgáltatási díj, illeték mértéke, megfizetés módja
Az államigazgatási eljárási cselekményért illetéket kell fizetni, melynek összegét
az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény mindenkor hatályos szövege állapítja
meg. Az általános tételű államigazgatási eljárásért fizetendő illeték 3.000,-
Ft.
Az illetékfizetési kötelezettségről, az illeték megfizetésének elmulasztásáról,
az illetékmentességről és a költségmentességről szóló tájékoztató a „Hatósági
ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül elérhető.
7. Elektronikus úton végezhető cselekményekről tájékoztatás
A tájékoztató a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül
elérhető.
8. Egyéb