Működési nyilvántartásban nem
szereplő, egészségügyi szakképesítéssel rendelkező személy részére ideiglenes
tevékenység végzésének engedélyezése
1. Ügy
megnevezése, tárgya
Egészségügyi tevékenységet az annak folytatására
jogosító egészségügyi szakképesítéssel vagy egészségügyi szakképesítés nélkül
megszerezhető felsőfokú szakirányú szakképesítéssel rendelkező, és a működési
nyilvántartásba bejegyzett személy végezhet.
A működési nyilvántartásban nem szereplő, egészségügyi
szakképesítéssel rendelkező személy a szakképesítésének megfelelő tevékenységet
az egészségügyi hatóság legfeljebb egy évre szóló, előzetes engedélyével
végezhet. Az ideiglenes tevékenységi engedély kizárólag annak adható ki, akinek
egészségügyi szakképesítése Magyarországon külön eljárás keretében
egyenértékűként elismerhető.
2. Eljáró
hatóság megnevezése, postai és elektronikus címe, telefon- és telefax-száma,
ügyfélfogadás rendje, illetékes ügyintéző(k) neve, beosztása
Eljáró hatóság: Országos
Tisztifőorvosi Hivatal
Cím: 1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.
1437 Bp., Pf. 839.
Tel.: 476-1100
3.
Alkalmazandó hatályos jogszabályok címe, száma
-1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről
-18/2007. (IV. 17.) EüM rendelet az egészségügyi
szakképesítéssel rendelkező személyek alap- és működési nyilvántartásáról,
valamint a működési nyilvántartásban nem szereplő személyek tevékenységének
engedélyezéséről
4.
Ügyintézési útmutató
4.1 Ki és hogyan nyújthatja be a
kérelmet
Egészségügyi szakképesítést szerzett, a működési
nyilvántartásban nem szereplő személy.
A kérelem benyújtható írásban és természetes személy
esetén szóban is. Ez utóbbi esetben a hatóság ügyintézője a kérelemről
jegyzőkönyvet vesz fel.
4.2 A kérelemben feltüntetendő adatok
(amennyiben az eljárás kérelemre indul)
A meghatározott időtartamra és helyszínre
(munkahelyre) szóló tevékenységre jogosító engedély iránti kérelemnek
tartalmaznia kell:
a) a tevékenységet végezni szándékozó személy nevét
(születési nevét), születési helyét, idejét, állampolgárságát,
b) szakképesítésének megnevezését, oklevelének számát,
kiállításának helyét és időpontját, a kiállító intézmény megnevezését,
c) a tevékenység végzésének kezdő és befejező
időpontját,
d) a tevékenység végzésének helyét,
e) annak indokát, hogy a működési nyilvántartásba
vétel miért nem történt meg, illetve miért nem indokolt,
f) a tevékenység végzésének célját (betegellátási
érdek vagy megfelelő szakmai ismeretek megszerzése).
4.3 A kérelemhez csatolandó dokumentumok
a) szakképesítést igazoló oklevél vagy bizonyítvány
magyar nyelvű hiteles fordítása, és az okirat hiteles másolata,
b) tanulmányok időtartamát és a tantárgyak óraszámát
igazoló leckekönyv magyar nyelvű hiteles fordítása, és az okirat hiteles
másolata
c) kérelmezőt foglalkoztatni kívánó egészségügyi
szolgáltató nyilatkozata, hogy a tevékenység végzéséhez szükséges tárgyi
feltételek biztosítottak, és végzésére jogosító működési engedéllyel
rendelkezik,
d) kérelmező rendszeresen végzett egészségügyi
tevékenységének helye szerinti utolsó állam, ennek hiányában (pályakezdő
külföldi esetén) az állampolgársága szerinti állam által kiállított erkölcsi
bizonyítvány (külföldi erkölcsi bizonyítvány esetén annak magyar nyelvű hiteles
fordítása), amely hitelt érdemlő módon igazolja, hogy nem áll az egészségügyi
tevékenység gyakorlását kizáró vagy korlátozó büntetés, illetőleg büntetőjogi
intézkedés hatálya alatt.
e) pályakezdő orvos kivételével kérelmező azon
nyilatkozata, amelyben büntetőjogi felelőssége tudatában kijelenti, hogy a
korábban rendszeresen végzett orvosi tevékenysége szerinti állam jogszabályai
alapján nem áll az egészségügyi tevékenység gyakorlását kizáró vagy korlátozó
intézkedés, büntetés hatálya alatt (a nyilatkozatot teljes bizonyító erejű
magánokiratba kell foglalni),
f) tevékenység végzéséhez szükséges, egészségügyi
alkalmasságra vonatkozó orvosi igazolás.
A dokumentumok az alábbi formában nyújthatók be:
- eredetiben vagy
- hiteles másolatban vagy
- eredeti bemutatása mellett fénymásolatban.
Amennyiben az ügyfél az eredeti dokumentum bemutatása
mellett fénymásolatot nyújt be, azt az ügyintéző összeveti a bemutatott
eredeti példánnyal és azonosság esetén a másolatra feljegyzi az eredeti példány
bemutatásának tényét, időpontját, kézjegyével ellátja, az eredeti
példányt pedig visszaadja az ügyfélnek. Amennyiben a hatóság másolja le
az eredeti okiratot, oldalanként 100
Ft illetéket kell az eredeti okiraton illetékbélyegen
leróni.
4.4 Jogszabály
szerint kötelező, vagy az engedélyező hatóság által ajánlott formanyomtatványok
4.5 Ügyintézési folyamat leírása
A hatóság a megadott adatok alapján dönt az engedély
megadásáról.
Az általános ügyintézési folyamat leírását a „Hatósági
ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül találja meg.
4.6 Közreműködő szakhatóságok, egyéb
hatóságok
5.
Ügyintézési határidő
Az ügyintézési határidő 21 nap.
Az ügyintézési határidő meghosszabbításáról,
kezdetéről, az ügyintézési határidőbe nem beszámítható időtartamokról, a
határidő számítási módjáról a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk”
menüponton belül tájékozódhat.
6. Igazgatási szolgáltatási
díj, illeték mértéke, megfizetés módja
Az államigazgatási eljárási cselekményért illetéket
kell fizetni, melynek összegét az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény
mindenkor hatályos szövege állapítja meg. Az általános tételű államigazgatási
eljárásért fizetendő illeték 3.000,- Ft.
Az illetékfizetési kötelezettségről, az illeték
megfizetésének elmulasztásáról, az illetékmentességről és a költségmentességről
szóló tájékoztató a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton
belül elérhető.
7. Elektronikus úton végezhető
cselekményekről tájékoztatás
A tájékoztató a „Hatósági ügyintézés/Elektronikus
ügyintézés” menüponton belül elérhető.
8. Egyéb