A Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve 2011. március 16-ától újjászerveződött formában, új székházban kezdte meg működését. Az új székházat március 18-án mutatta be az érdeklődőknek és a sajtónak Czunyiné dr. Bertalan Judit kormánymegbízott, Dr. Paller Judit mb. országos tiszti főorvos (felvételünkön beszéde közben) és Hollósiné dr. Szentesi Zsuzsanna mb. megyei tiszti főorvos.
Czunyiné dr. Bertalan Judit az integrációról, a Kormányhivatalok és a Népegészségügyi Szakigazgatási Szervek kapcsolatáról, valamint a jövőbeni célokról beszélt. Dr. Paller Judit összefoglalta, miképpen garantálja az új szervezeti rendszer az Országos Tisztifőorvosi Hivatal szakmai irányítása mellett a népegészégügyi szakigazgatási szerv hatékonyságát, gyors reagálását, hatósági ügyintézési szakszerűségét. Hollósiné dr. Szentesi Zsuzsanna előadásában röviden bemutatta a Népegészségügyi Szakigazgatási Szerv szervezeti felépítését, küldetését, a megyei sajátosságként meghatározott kockázati tényezőket, melyek döntően befolyásolhatják a megye közegészségügyi, járványügyi biztonságát, valamint az eredményes kockázatkezelésre történő felkészülés első lépéseit.
Az Országos Tisztifőorvosi Hivatal szakmai irányítása mellett a népegészségügyi szakigazgatási szerv a következő, jogszabályokban meghatározott feladatokat látja el: egészségügyi igazgatás és koordináció (szakfelügyeleti feladatok ellátása az egészségügyi szolgáltatók felett), egészségfejlesztés, járványügy és közegészségügy, a kistérségi népegészségügyi intézetek (komáromi és kisbéri, dorogi, esztergomi, valamint a tatabányai, tatai és oroszlányi intézetek) irányítása és koordinálása.
A Népegészségügyi Szakigazgatási Szerv munkatársainak küldetése a Komárom-Esztergom megyei lakosság közegészségügyi, járványügyi biztonságának megerősítése, egészségi állapotuk javítása, a veszélyhelyzetekben történő gyors reagálás. Meghatározták a megyei sajátosságainak számító környezet-egészségügyi (a megye északi határvonalán 64 km hosszúságban folyik a Duna, átszeli a megyét az M1-es autópálya, az 1-es főút, a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal, valamint több kiemelt veszélyes üzem van a területen) és járványügyi kockázati tényezőket. A célzott megelőzési programok szervezése érdekében feltárták a megye női és férfi lakossága között a vezető megbetegedési és halálozási okokat.
A Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szervnél 21 munkatárs látja el a feladatokat. Teszik mindezt 2011. március 16-tól új székhelyen, a Tatabánya, Győri út 13. sz. alatt. A Földművelésügyi Főigazgatósággal egy épületben 11 iroda, 1 ügyfélszolgálati munkahely, valamint rendezvények, értekezletek tartására 1 előadóterem áll rendelkezésre. Az OTH státuszában működő megyei tiszti főgyógyszerész az NSZSZ-vel egy épületben került elhelyezésre, különálló irodában. Az új hivatali komplexum az épület három különböző emeletén elosztva, megközelítőleg mintegy 500m2 összesen.
Az ügyfeleket is egy könnyen megközelíthető épületrészben, kulturált körülmények között fogadják. Jelenleg a népegészségügyi szakigazgatási szerv munkatársai munkaidőben érhetőek el, a személyes ügyfélfogadási időt a lakosság igényeit felmérve határozzák majd meg. Regionális szinten tisztiorvosi készenlét működik 2011. március végéig hétköznap munkaidő után, hétvégén és ünnepnapokon, amely a 06-30/217-27-18 telefonszámon érhető el. 2011. áprilistól várható a készenléti rendszer átszervezése.
A Komárom-Esztergom megyei Kormányhivatal népegészségügyi szakigazgatási szerv e-mail címe: titkarsag@kdr.antsz.hu, telefonszáma: 06-34/309-448.
Komárom-Esztergom megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve
ÁNTSZ Országos Tisztifőorvosi Hivatal
ÁNTSZ Kommunikációs Főosztály