Újabb hatósági eljárások esetében válik elérhetővé az elektronikus fizetés. Az Országos Tisztifőorvosi Hivatal (OTH) után az Országos Kémiai Biztonsági Intézet (OKBI) is csatlakozik az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszerhez (EFER). A projekt az Európai Unió támogatásával, az Elektronikus Közigazgatási Operatív Program részeként, az Új Széchenyi Terv keretében valósul meg, összesen 53 235 850 forint ráfordítással.
Az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer (EFER) egy olyan központi elektronikus fizetési szolgáltatási és elszámolási rendszer, melynek segítségével az ügyfelek a közigazgatási ügyek kapcsán felmerülő fizetési kötelezettségeiket elektronikus ügyintézés során bankkártya, illetve internetbank, a személyes megjelenéssel járó ügyintézés során pedig bankkártya segítségével is teljesíthetik. Emellett megmaradnak az eddigi befizetési lehetőségek is.
Az Országos Tisztifőorvosi Hivatal egy az idén tavasszal indult projekt keretében szintén csatlakozik az EFER rendszerhez. A most induló újabb projekttel az Országos Kémiai Biztonsági Intézet egyes fizetési eljárásai esetében is lehetővé válik az elektronikus fizetés.
Az OKBI a többi között kémiai biztonsággal, toxikológiával, veszélyes anyagok és készítmények kezelésével és kockázat-becsléssel összefüggő feladatokat lát el és gyakorol hatásköröket. A kémiai biztonság tekintetében számos olyan eljárás van, melyek esetében hatósági díjfizetés szükséges. Ilyenek például az ún. biocid anyagokkal, vagy a veszélyes anyagokkal kapcsolatos igazgatási szolgáltatások.
A hatósági díj befizetése jelenleg kétféle módon történhet: banki átutalással vagy sárga postai csekken. A befizetés mindkét esetben csak a bankszámlán jelenik meg, amit a rendszer függő tételként kezel, egészen addig, amíg a jogosult visszajelzése nem történik meg.
Fentiekből kiindulva a projekt célja többek között az egyes közigazgatási eljárások és a pénzügyi tranzakciók egyértelmű megfeleltetése, a díjak pontos, késedelem nélküli beszedése, a visszaélési, csalási lehetőségek minimalizálása, a díjelszámolások visszakereshetőségének biztosítása, valamint konzisztens, naprakész analitikus adatok biztosítása elemzésekhez, döntés-előkészítéshez.
Az elektronikus fizetés lehetőségének megteremtése egyaránt növeli az OKBI által nyújtott szolgáltatás eredményességét és hatékonyságát, valamint az Intézet költségvetésének átláthatóságát. Az EFER által biztosított elszámoló funkció igénybevételével bővülnek a hatósági ellenőrzési lehetőségek, valamint kevesebb időt kell majd az állampolgároknak és a gazdálkodó szervezeteknek az ügyintézéssel eltölteniük, összességében pedig javul a szolgáltatások színvonala.